livet framtiden och lite om orden ni vill att jag ska skriva.

mina vänner försöker sig genom delning. Nä såklart inte men känns ibland som jag inte har några vänner kvar som inte har barn. Det är bara något år sedan jag trodde att jag aldrig skulle ha barn, vad ska jag med dom till liksom. Jag antar att det är en mognads grej att jag inte var redo för att se mitt liv så. Jag skulle aldrig bli sån, en svensson, en vanlig. Jag skulle inte ha villa, absolut inte radhus. Jag skulle flytta runt, dricka vin och kanske bo som mest i en stuga. Sunkiga möbler och en dator. Med pennan i handen så klart.

Nu räknar jag ner de få dagarna till Johan och jag får våran lägenhet, våran. En så när hus man kan komma lägenhet. Egen ingång, uteplats, tvättmaskin, förhoppningsvis snart diskmaskin. Vi går hand i hand genom Ikea, Mio, EM möbler. Väljer, pratar diskuterar. Jag surfar runt på hemnet och drömmer om hus, trädgård, lagom avstånd till stan men ändå lite på landet.

Har jag gett upp mina drömmar? Nej, jag kanske bara har omvärderat dom. Den här kärleken är inget jag vill ha så länge det varar utan hela tiden, jämt och absolut helst för alltid. Jag vill ha ett hem, en fast punkt. Ett liv där jag kan vara spontan fast alltid kan komma tillbaka till. Ett hem där jag kan få vara jag leva och umgås. Tanken på att stanna bo kvar kanske om några år ha barn som springer runt benen på mig skrämmer mig inte. Jag jublar inte heller. Det är inte så att jag inte känner något, inte tänker något,  det är mest att det känns så självklart och naturligt att jag inte hetsar upp mig över det.

Det mest flyter på och det är så avslappnade. kan man säga så?

Jag borde skriva den där boken som alla säger att jag ska skriva. En dag så är jag säker på att den kommer ner på papper, tyvärr så blir jag mest stressad över er som tycker att den borde finnas redan nu. Den sitter långt in, jag måste bearbeta, långsamt dra upp allting, kanske beställa journalen. Den kommer.

Först ska jag bygga upp mitt liv, från grunden. När jag har det att falla tillbaka på kan jag börja gräva. Peppa mig när orden kommer, men säg inte att den redan borde vara klar. Då tar orden slut.

One thought on “livet framtiden och lite om orden ni vill att jag ska skriva.

  1. Om du fungerar som min son så är ju struktur väldigt bra. Det vill säga att en kärlek, en lägenhet, ett vanligt svenssonliv kanske är precis det du behöver för att landa. Jag önskar sonen också fick träffa någon som förstår honom. Han vill det så gärna, men är så misstänksam och rädd att bli sårad.

    Det är i alla fall väldigt mysigt att få läsa om ert gemensamma planerande. Lycka till. Kram

Kommentera

