Skriv skriv skriv!

Ni säger det. Jag…. ska.

Jag ska skriva om hamburgerdressing, skrubbsår, fängelsevistelse, toffelfolk, tabletter, adrenalin. Jag ska skriva om hur det var. Jag ska skriva om vem jag är och varför. Jag ska skriva om berg att bestiga, dalgångar att gå vilse i. Jag ska dra orden ur mig. Vrida meningarna till ett språk som du förstår. Översätta. Jag ska.

Jag ska inte bli HonDenTrasiga. Jag ska inte bli den. Jag har aldrig varit hon. Kommer aldrig bli hon.

Jag ska skriva så du förstår, så du ser. Så du förstår hur länge jag kan trampa vatten. Hur fort jag kan bestiga berg. Hur hårt jag kan slå ner murar och hur lätt huden brister. Hur det är att vara LIV Positiv, hur det är att vara ett barn. Ett barn med alla förutsättningar, livet framför sig och ingen som lyssnar. Hur det är att vara vuxen med alla förutsättningar, livet framför sig och ingen som lyssnar.

Hur rösten spricker, falsetten skär, hur jag tar platsen kraften orken. Hur de rosa kväver avgrundsvrålen. Hur skakningarna kommer och varför.

Jag lärde mig att gilla everybody hurts.

Kommentera

