Sammanfattning av de senaste 50 timmarna

image

I fredags förmiddag gick tåget mot huvudstaden. Jag var hyffsat uttråkad hela tiden.

image

Jenny möte mig på stationen och så handlade vi lite mat och drog hem till henne. Hon bodde i det finaste i lilla huset och jag blev kär direkt när jag kom innanför dörren. Jag skulle tagit foton på hennes hus men de glömde jag visst. Hittade iallafall den här bilden på Jennys kyl.

image

Vi lagade tacos och tog en öl. Sen flyttade vi upp på hennes loft och började värma upp inför Loke. Vin en massa godis och en himla massa Loke blev det innan det var dags att ta bussen till gamla stan.

image

Vid halv nio kom vi till sjätte tunnan där Loke skulle spela. Sjätte tunnan är en medeltidskrog i en källare i gamla stan. Jag åt bäver, drack mjöd och när jag skulle gå på toa förvirrade jag mig in på en pissoar.. typiskt mig. Men det trevliga paret vi satt med förklarade vägen och när vi väl hittat rätt skrattade rätt bra åt mitt misstag.

image

Det var trångt i lokalen och lågt i tak, vi fick stå på bänken för att se något och för att hålla balansen fick jag hålla i mig i taket som var ganska sotigt. Kolsvarta och lyckliga tog vi bussen hem efter en bra spelning. På bilden har jag redan skrubbat händerna en gång…

image

Jag köpte en skiva av Loke och vi hittade världens godaste choklad på pressbyrån.

image

Sen blev det lördag och vi drog in till stan. Jag skulle ju ha en Stenmarkmagnet men hittade tyvärr inte den med Vetlanda. Istället blev det lite annat smått och gott. Stenmarkvykort nyckelring och några magneter.

image

Vi gick runt på söder och åt jätte god sushi innan vi tog bussen till Nacka forum. Jag skulle ha ett par kängor som inte fanns. Vi handlade mat och sprang till bussen för nu var jag så trött att jag trodde jag skulle somna stående.

image
Dagens skratt. Jenny hade ingen sax så vi köpte en. När vi kom hem och packade upp sa Jenny, ”Nu är det klippt!” Det behövdes nämligen en sax för att få upp saxen… Med lite våld och en kniv fick jag till slut upp den.

image

Efter att ha vilat lite kokade jag soppa och rullade jag in mig i Turtles filten.

image

Så tittade vi på Bones och tanken var att vi skulle somna tidigt… Så blev inte fallet.

image
Klockan tio i fem ringde klockan och jag fattade ingenting. Kanske fick fyra timmars sömn med  det vara bara att klä på sig packa äta frukost och gå i väg till bussen.

image

Jenny höll humöret uppe när vi fem i sex åter igen väntade på bussen till stan. Klockan sju gick hennes tåg till Uppsala och jag väntade på stationen. Kvart över åtta gick mitt tåg och jag hann se ungefär tiotusen skidor. Höra, ”hon var en fantastisk sångare det var synd att hon dog.” trettio gånger. En pappa försökte lära sin fyra åriga dotter spela iphonespel och upprepade i väldigt lugn och pedagogisk röst varje fras fem gånger. ”Det där är en vägg, det där är en vägg, det där är en vägg, det där är en vägg. Du förstår det där är en vägg.” Kändes som en hackig skiva.

image

Tio i elva rullade jag i på stationen i Nässjö och jag insåg att jag redan hade varit vaken i sex timmar. Mormor och morfar möte mig och på min plats i bilen låg en inplastad macka. ”Vi misstänkte att du skulle vara grinig om du inte fick något att äta.” Nu är jag hemma och Mysan ligger klistrad mot mitt bröst.

Fantastisk helg. Jag är trött… Och lite rastlös.

One thought on “Sammanfattning av de senaste 50 timmarna

  1. Ping: Tretton skäl varför « Bokad

Kommentera

