Benrangel

image

Den är slut. Klockan är tio i tre. Jag borde vara slut. Jag är uppfylld. Fast i berättelsen. Fast i lyckan att ha varit fast i en berättelse. Fast i saknade efter att ha varit  fast i en berättelse.

Det är en tomhet som känns när.man lägger i från sig en bok. Lite som att förlora en vän.

Så hur var boken då? När jag tagit mig i genom de första fruktansvärda hundra sidorna var den riktigt bra. Faktiskt. Lagom övernaturlig. Inte lika läskig som duma kay. Fast ja. Jag har skummat egenom vissa partier. Man får det. Den var bra och jag ser fram emot mer King. Vet bara inte alls vad som är bra tyvärr. Tips?

Nu ska jag försöka sova. Känns svårt.

One thought on “Benrangel

  1. jag tror allt är med med king. en av pappas återkommande läsningar. Allt han har skrivit som är skräck verkar ju vara kvalitativt i alla fall. och serien om det mörka tornet verkar inte heller vara så dum.

Kommentera

