Nån form av årskrönika. Mars 2011

Tur att jag inte har något liv så jag inte missar något viktigt.

Så är jag grymt jävla sugen på att starta en riktig renodlad bokblogg.
Hej jag är en tönt jag vet men vad fan, det är så gött att mosa ner sig i härliga saker ibland.
Som böcker.

Jag tänker solvarm asfalt och turkosa converse.

Jag har iallafall tagit årets första kaffe och cigg ute. Det var fiiint. Massa pratat med supermorsan och pussat på bebisar. Så har jag varit på öppethus på en skola och blivit presenterad som ”Min Issa”.

Jag blir nästan tårögd när jag tänker på allt fint jag fick höra av mina vänner i helgen.
”Du är så stark Issa!”
Okej jag blir tårögd.

Issa goes from modebloggare to mensbloggare samma natt! Wohooo!!

Just nu funderar jag på huruvida kissie har förstorat eller förminskat brösten. Liksom varför tänker jag på det. Jag borde göra andra saker. Typ skola.nu eller nått smart. Men nej. Jag tänker på silikonbröst. Plastpattar.

Hur jag kryper ihop och andas in dig, in din hud, din lukt, din du. Hur du frågar hur är det när jag har varit tyst ett tag. Hur jag ser och hör att du undrar för jag brukar inte vara tyst och nu är jag kanske tyst bara för att jag liksom håller på att långsamt smälta in i dig.

 Sen kom snön. Och det är inte ens april, vad fan, det kan ju inte vara april väder i mars eller. Nu jävlar globaluppvärminig och växthuseffekt och härdsmälta och tsunamis. Ge mig våren tillbaka.

Jag kastar på mig den grönaste ögonskuggan och snörar på conversen
Sen går jag ut och visar träden hur det ska gå till.

”Varför håller du i boken om du sover?”
”För jag sover bättre om jag har något att hålla i.”
”Jaha, då ska jag också läsa lite”

One thought on “Nån form av årskrönika. Mars 2011

Kommentera

