Nån form av årskrönika. Januari 2011

I Januari började jag inse hur himla kär jag var. Jag ville att det skulle hända saker och livet var lite mer ner än upp även om jag hade kärleken som var fantastisk. Franny var här och hälsade på och jag funderarade mycket om livet framtiden och allting.

Såå blandade citat från bloggen.

Jag har fått frågan vad jag har för förväntningar på detta året. Jag tänker efter och försöker hitta ett bra svar. Jag har nog inga förväntningar, jag har kanske förhoppningar. Förhoppningar om att utredningen  ska leda någonstans, att jag ska fungera bättre och förstå mig själv mer. Att jag ska ha fler uppåt dagar än neråt dagar och lära mig ta tag i det som är svårt. Att jag ska våga leva mera. Sluta begränsa mig och tro mer på mig själv. Det är vad jag önskar.

Jag har en ny favorit bland saker folk googlar och hamnar hos mig!
Bob Hansson vet inte hur många hånglat lite.”

Pojkvännen sover jämte mig med armen om mig. Allt är så där perfekt bara det att jag inte är trött. Allt är för perfekt.
jag kan inte sova när jag är så här glad. Jag kan inte somna lycklig. Kan du inte göra mig lite ledsen?!”
nää”
Så somnade han, prinsen min. Jag fundera på att läsa  lite eller nått.

När blev jag så här jävla kär?

Jag vill ha lite symmetri men aktar mig för upprepningar.

Jag känner medlidande för en fin tjej som kommer i morgon så jag gjorde även jag arbetsförmedlingens intressetest.

Svarade på frågor som;
Är du intresserad av att lägga asfalt på en väg?
Är du intresserad av att jobba som dykare vid ett bygge av en bro?
Är du intresserad av att inreda ett hotell?
Är du intresserad av att sälja saker i en butik?

Jag svarade på närmare tvåhundra frågor och de kom fram till:
Filmklippare, webbdesigner, inredningsarkitekt, guldsmed, modell, dataspelsutvecklare, tapetserare, hotellreceptionist, florist, skräddare, dansare, sångare, musiker, författare.
Intressant att författare fick vara med då skriva var det enda jag klickade i ”mycket intresserad ” på.

Så jag drar slutsatsen att de knepade ihop det här testet på en firmafest.
De spelade ”med andra ord” och skulle beskriva olika yrken utan att säga vilket, sen gjorde de det till ett test.

Jag tänker mig att det lät typ så här.

Humm… Lägga asvalt på en väg…”
”vänta vänta, Asvalterare! den är bra”
”Inte måla men stätta upp ett material på väggarn.”
…”Ehhh… Tapetserare!”
”Tänk lite snabbare nu, annars får du straffshot!”
”Nu är det min tur!”

Sen tänker jag, de borde föreslå att jag skulle arbeta med att formulera ett test åt dom, för de kan uppenbarligen inte själva.

Franny was here. Jag skrattade så jag grät, pratade så hon antagligen bara vill låsa in sig och skingra tankarna och vila öronen i veckor fram över. Jag levde. Glömde sova, skrattade grät och kände; ”Hej, hon gillar samma som jag. Hej, hon tycker jag är bra. Hej, fan jag gillar henne. ”

2 thoughts on “Nån form av årskrönika. Januari 2011

    • jepp.. jag försöker samla ihop lite inlägg från varje månad.. ahh.. i början kommenterade du typ varje inlägg. de var tider de;)

Kommentera

