Helgen i bilder

image

I fredags åkte jag till Kajsa. Hon har nämligen blivit med hus som vi var tvungna att förprova.

image

Kajsa bor på finaste landet och har massor med höns och sånt i trädgården, eller på gården, eller dom finns där iallafall.

image

Det finns en höna som heter Issa, hon var jag med och köpte en gång i sommras, då trodde jag i ett svagt ögonblick att kycklingarna kanske kunde klättra upp på mig.

image

Så går man på vägen från Kajsas hus till mamma och pappa kajsas hus. Allt är så himla vackert hela tiden. Jag sparkar höstlöv bara för att jag kan.

image

Sen tog vi ut hästarna i hagen, jag har Elmer och han är så snäll så jag får ta kort.

image

På promenad i hästhagen

image

Kajsa och jag fixade veden, jag körde lilltraktorn med veden på släp till huset, vi ska nämligen elda här i kväll. I kakelugnen, myyys

image

sen blev jag trött och extremt ful, det förevigar vi!

image

Kajsa jobbade några timmar sen drack vi vin och pratade strunt, och viktigheter. Så skrev vi dikter och sjöng och myste framför brasan och pratade om drömmar.

image

Det här är Kajsas mardrömsmonster, en falukorv med mysan mönster och huggtänder.

image

Jag sov tre timmar, sen vaknade jag klockan sju och de var alldeles fint utanför fönstret, bilden gör det verkligen inte rättvisa. När kajsa vaknar en timme senare säger hon "Issa titta ut genom fönstret" Varpå jag svarar, "Jag har redan fotat det."

image

Så satte vi oss i lilla bilen där jag fick lära mig att jag inte är för tjock utan att bilen är för lite. Något jag aldrig kommer glömma. vi åkte till öland och tittade på får.

image

Sen åkte vi hem och var extremt trötta. Vi sjöng nästan hela vägen, förutom när det var ulf lundell eller när vi sov.

image

TIllslut kom jag hem och Mysan tyckte att jag hade varit borta alldeles för länge och parkerade sig på mig direkt.

2 thoughts on “Helgen i bilder

  1. Åh så vackert det verkar vara hos Kajsa och så bra du verkar trivas! Gör mej glaaad. 🙂 Och Mysan som trampar på boken är sötast ever, även om hon ska hålla tassarna borta från Agatha. Och jag ignorerar hur du klankar ner på Tio små negerpojkar som viiisst eventuellt är tidernas bästa deckare. 😉

    • Det är vackert hos kajsa, helt galet vackert.
      Mysan är knäpp hon går och gosar med med vissa böcker mer än andra, hon tycker nog bra om agatha.
      haha. du gör det va. alltså, den går läsa. Utan problem. fast den är rätt tråkigt. eller väldigt.

Kommentera

