Snusrutan

Läser tillbaka lite i bloggen och upptäcker saker jag glömt. Som Snusrutan. varför har vi inte fixat en snusruta än?

Det är något jag inte förstår
när jag går här och plockar efter festen igår.
Jag hittar snusprilla på snusprilla.
Jag har inget problem alls att diska upp glas
och plocka tillbaka stolar och liknade.
Nej vi hade en jätte trevlig kväll igår och det gör ingenting alls.

 

(Förutom att någon hällde öl i min dator)

 

Men alla dessa snusprillor förstår jag fan inte alls.
Det är vidrigt och jag hittar dom överallt.
Inte bara i glas och flaskor utan på bord, golv, i min bokhylla…

 

Ja ni kan tänka er.
Jag har nog plockat upp närmare två dosor som har skräpat lite var stans.
Nästa fest ska jag fan införa snusruta,
lika väl som rökare har sin plats att gå till så kan väl snusarna ha det med.
De kan ju uppenbarligen inte sköta det.

 

Kommentera

