Day 05 – A book that makes you happy

Den här har jag verkligen funderat på, liksom en bok som får mig att skratta eller en bok som gör mig lycklig eller ja.. och vilken i sånna fall.

Riktigt välskrivna böcker lämnar mig ofta med en lycklig känsla under tiden jag läser dom och sen en tomhet när de är slut. Då har vi böcker av Anna Gavalda eller Johanna Nilsson eller ja, var ska jag lämna mer för exempel. Välskrivna böcker. Första delen av sputnikälskling gjorde mig lycklig för att jag fastnade så i språket.

Böcker jag skrattar åt är Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann och alla Karin Brunke Holmqvist böcker. Säkert några fler.

Ja, de här var ju ett jätte bra inlägg… eller inte.. jaja..

Kommentera

