Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

Oj, här måste jag få ta upp två. Två favoriter som jag har läst många gånger.

Först har vi God natt mister Tom av Michelle Magorian. Jag var inte särskilt gammal första gången jag lånade den på kassett på biblioteket och gick hem och lyssnade som förhäxad. Jag fick sova hos mamma och pappa på natten när jag hört om hur de hittade willie i rummet under trappan, men jag vågade inte säga att boken var läskig ifall de då skulle ta den i från mig. Jag vet inte hur många gånger jag har läst den, mer än att det är många. Senast var en sommar för några år sedan då de fick leta upp den ur arkivet på biblioteket för att jag skulle läsa den.

Den andra är I taket lyser stjärnorna av Johanna Tydell. Den kom när jag var 13 eller något sånt och jag vet inte hur många gånger jag har läst den. Mitt ex var så nött att jag fick ett signerat av Johanna när jag träffade henne under ett författar besök på sörängen.

One thought on “Day 02 – A book that you’ve read more than 3 times

  1. ååå jag har också lyssnat på godnatt mister tom många många gånger 😀
    vete sjutton om det inte är dags att låna den på biblioteket igen, innan fenomenet kasettbandspelare är ett minne blott…

Kommentera

