Jävligt mogna tankar

mmm jag förstår inte mig själv. Klockan ringer vid tio. jag snoozar. tio över tio. snooz.. snooz… snooz. Här någonstans är jag så kissinödig så  jag håller på och dör och jag tittar på klockan och tvingar mig att ligga kvar de sista tre minuterna tills de ringer igen. Sen studshoppar jag till toa för att inte sprängas. längtar efter sängen. drar på mig kläder sväljer medicin och låser dörren. längtar efter sängen. Ner för trappan känner i handväskan om nemonycklarna är med. Vill vända och gömma mig under täcket. Ner i källaren upp med cykeln. upp på cykeln och iväg. Tänker snart är jag hemma i sängen igen. Hämta nemo gosa krama kela ut och gå stanna kissa kika efter hundar bajs plocka bajset. In kolla vatten skålen. Nuu snart kan jag åka hem till sängen. säga hej då vi ses i morgon. vinka i fönstret cykla hem. siktet mot sängen. Det är här någonstans det händer något. För på vägen hem så tror jag att jag nästan hinner vakna. När jag är hemma så känns inte sängen lockande alls. Men då är jag ju hemma och har inget bättre för mig än att lägga mig i sängen.

One thought on “Jävligt mogna tankar

  1. Ping: jag bara måste länka till mig själv. | Fegpoeten

Kommentera

