Fristad

Jag saknar lägenheten
hur den var min
frihet

Jag saknar hur ljuset kom in genom fönstret
hur jag var vaken till gryningen
och sov hela dagen.

Jag saknar nätter i köket
med stora tekoppar cigaretter och fingrar
som slog emot tangenterna

Jag saknar fötterna mot marken
och den unkna luften i kiosken
där jag köpte mjölk för tio kronor

Jag saknar hur jag kände mig anonym
ensam

ett med världen

Jag kan sakna missären
som om den har något
romantiskt skimmer

men mest saknar jag ljuset
in genom fönstret.

One thought on “Fristad

Kommentera

