Du i texten är inte du som läser

Vissa saker gör så ont så att man stänger av. För att kunna fortsätta gå.
Ett steg i taget
framåt.

Jag håller huvudet högt
jag gråter inte.
När du ser.

Måste du vara så tuff hela tiden?
Allt det här
Allt du är
Är bara en fasad.

Jag tänker
Det är inte sant det du säger

Det finns andra som säger
Att jag är stark
Att jag är tuff
Till och med otrolig

Vissa saker är för svåra
Gör för ont och jag kanske är svag då
Kanske stänger av då

Ibland får man överleva.

Kommentera

