obstinat

Bejb och jag var och handlade innan. På Willys. Jag såg Fina tanten med gubben en meter efter sig, Hon var lång och ståtlig och inte det minsta kutryggig, eller okej lite. Hon hade iallafall en blå klänning med vita prickar och långt vitt silkes hår. Jag ville röra det. Hörapparats gubben gick ett steg bakom med korgen. Ibland önskar jag att jag kunde stanna, pausa fråga. Hej vad har du gjort i ditt liv? Men jag, vi, gick vidare bland frysdiskarna och jag sa;

”När jag blir tant ska jag ha långt hår. Det ska vara alldeles vitt och långt”
”Mmm… för du ska alltid ha de tvärt om, kort när du är ung och långt när du blir gammal.”
”Jooo.. men jag ser ju för jävlig ut i långt hår, men är det vitt och jag är tant så kanske det inte gör något. Jag vill iallafall inte ha en sån där kort och krullig frisyr som alla tanter har.. ”
”Bara för att det är vanligt.”

Skönt att killen har genomskådat mig och tycker om mig ändå.

One thought on “obstinat

  1. Ping: Nån form av årskrönika. April 2011 | Fegpoeten

Kommentera

