Natt

Jävla helvetets jävla fittnatt. Det börjar ljusna nu. Fåglarna kvittrar som fan. Jag ligger i soffan. Bejb sover tungt. Han har torkat mina förtvivlade tårar. Strykt sina händer över min rygg. Sagt; vad är det? Kan jag göra något? Jag har gråtit och hulkat fram någon snorig historia om att jag inte kan sova. Trotts att jag gör alla rätt. Han har tröstat och försökt säga; du får försöka slappna av. Jag har spottat ut mig att jag inte kan slappna av. Att det känns som jag ska dö då. Svarat på hans men du vet att det inte händer med; det är i alla fall inte en så avslappnande känsla.
Nu börjar tårarna ta slut. Jag har skrivit sidor om hur jobbigt allt är i livet. Tittat ut genom fönstret. Skrivit mer. Hatat fåglarna. Fått ångest över i morgon. Gråtit lite mer. Fast tyst. För att inte väcka bejb igen.
Nu ligger jag på soffan. Klockan är nio minuter i fem och jag gråter. Gråter för att det känns som att jag aldrig lyckas. Misslyckas. Inte ens sova klarar jag av.

Kommentera

