Del 3 jakten på skorna.

Typ någonstans här efter en stund eller nått. Ja.
Då bestämde jag mig att jag skulle köpa ett par svarta converse. Så jakten började. min storlek var slut överallt. Tills jag till slut springer på en affär. Fram till kassan.
”Har ni…..”
”Ja det har vi.”
”Bra”

Hon springer in på lagret och kommer tillbaka med en kartong.

”Vill du prova dom?”
”Nej, jag har jagat runt hela Göteborg dom är slut överallt, jag tar de som dom är.”
”Okej.”

Här öppnar hon kartongen och ser något. Tar kartongen och springer ut på lagret. Jag tänker… Vad faaaan..
Efter tusen år kom hon tillbaka.

”Du det är en sak jag måste berätta.”

Oh min gud, hon tänker typ dumpa mig eller iallafall så.. Är det inte rätt storlek på skorna.

”Joo, det är så här att…”

Det var då fan. Bara för att jag hade bestämt mig. Det finns inga skor till mig. INGA.

”Alltså. Det är en kund som har lämnat tillbaka doma.”
”Okej.”
”Ja, det är någon som har använt dom en gång.”
”Okej.”
”Det här är det enda paret vi har. Vill du.. Ha dom ändå?!”

Jag tittar på dom och konstaterar.

”Ja.”
”Okej. Då ska jag se om jag kan fixa ett bättre pris.”

Ännu en gång försvinner hon i cirka två tusen år.Jag pratar med pojkvännen och berättar vad hon sa och han säger att jag borde få en hundralapp i rabatt eller nått. Jag tänker mest. Jag orkar inte Leta mer.

”Hej. Vill du fortfarande ha dom.”
”Ja.”
”Förlåt att det tog tid men jag måste bara försäkra mig om att du vet om att det är någon som haft dom hemma tidigare.”
”Ja jag vet de.”
”Du kan få dom för 500 om det är okej.”
”Ja det är okej.”

Sen betalar jag och går.

Skorna är lite skitiga på skosnöret. Det är det enda. Och jag fick 200 kronor rabatt.

One thought on “Del 3 jakten på skorna.

Kommentera

