Sömnen, var är du?

Okej.. Jag kom hem från bejb innan så trött så jag allvarligt kräktes. På riktigt liksom.Goda middagen helt i onödan liksom.  Drack ett glas vatten borstade tänderna och gick direkt i säng. Ingen dator ingen telefon inga tända lampor. DIREKT I SÄNG. La mig och blundade. Kände tankarna snurra. Kände pulsen slå. Kände.. den där krypande känslan. Jag vände på mig. Tog kudden och kramade. La kudden på magen. La mig på sidan med kudden under magen. Blundade. Blundade blundade. Fick inte titta på klockan eller någonting. Jag var fast besluten att göra som riktiga människor och sooova. För jag var trött. Jätte trött.

När det kändes som det gått en hel evighet och jag inte ens var trött längre gav jag upp. Jag hade gjort allt rätt ju! I femtiosex minuter hade jag blundat och andats lungt. Men INTE somnat. Vad fan är det för fel på mig?!

nu har det gått två timmar och tjugafyra minuter sen jag gav upp försöket. Hur ska man göra?

Okej jag fattar att man inte ska bli så trött så man spyr men isånnafall hade jag fått gå och lägga mig klockan åtta och vaknat ungefär nu. Halv elva är inte för sent att gå och lägga sig.  Jag höll mig vaken tills dess för att kunna sova. Skit fick jag.

Nu är jag förbannad. Och gråter för jag orkar inte vara vaken. Jag hatar er, alla ni som bara kan lägga er ner och sova. Det här förstör mig. och det är jävligt töntigt och fånigt att hata men det är sånna känslor som föds när man är vaken på övertid.

och jag hatar att gråta. ensam. mitt i natten. Jävligt meningslöst.

One thought on “Sömnen, var är du?

  1. Ping: Nån form av årskrönika. April 2011 | Fegpoeten

Kommentera

