Han säger att han gillar mig för den jag är

Vi var i Nässjö i dag. Pojken och jag. Vandrade runt på skolan, kramade gamla lärare, fikade på stan och promenerade i blåsten. Jag tycker om att åka till Nässjö ibland. Se mig omkring, minnas och veta att jag kan sätta mig i bilen och åka där ifrån. Åka hem.

Nu ligger jag och lyssnar på bejb som spelar tvspel. Jag läser första dexter boken. Litterärt dasspapper och jag vet inte hur ofta jag blir förbannad på det usla språket formuleringarna och de så omålande beskrivningarna. Helt hjärndött. Tanken är god men genomförd på ett dåligt sätt. Fattar ni vad jag menar då?

Innan frågade pojken mig om jag läste på engelska. Jag svarade att ja det gör jag ibland men efter som att jag är språknörd blir jag inte helt tillfredsställd för jag behärskar inte engelskan som svenskan. ”som att knulla utan att komma.”
Jag utvecklade med som ett -jag är full och kåt knull- mot att -jag är så himla kär i dig vill bara älska med dig-

Som avslutning frågade jag honom om han nån gång hade varit med en tjej som jämför böcker och sex.
Svaret var nej.

2 thoughts on “Han säger att han gillar mig för den jag är

  1. Åh Nässjö. Eller ja, Nässjö är sig ju inte riktigt likt längre, tyvärr. Det känns så overkligt att åka förbi Sörängen, veta att människor lever därinne, människor som inte är vi, liksom.

    ”Jag utväcklade med som ett -jag är full och kåt knull- mot att -jag är så himla kär i dig vill bara älska med dig-” Min Gud!! Jag tror jag dör! 😀

    Ps. Undrar om Twilight går under litterärt dasspapper? 😛

  2. Ping: Nån form av årskrönika. April 2011 | Fegpoeten

Kommentera

