fina dagar

Jag har haft riktigt fina dagar med Franny och jag blir så glad när hon skriver att hon också haft det. Som om de inte vore på riktigt annars. Och jag ångest tänker ibland när jag säger nått, nått som kan låta fel, Tänker att Nej, Nu kommer hon aldrig tillbaka. Tänker att det är så lätt att förlora något som kräver planering och pengar för att kunna hålla kvar. Nu läste jag på hennes blogg och blev alldeles lyckovarm i hjärtat. Den tjejen liksom. Shit vilken vän man har.

Och pratade. Om uppväxt och sådant, och jag tänkte att vad mycket våra tonår skilde sig åt. Som två olika planeter. Och på kvällen somnar Issa före mig och när jag ser någon jag tycker om som sover, så blir jag som en överbeskyddande hönsmamma. Jag vill stryka över håret och önska att du alltid ska få ha det bra.

Rövhatt på dig

One thought on “fina dagar

  1. Ååh, men jag vill aldrig att du ska tänka att du säger nåt som gör att jag inte kommer tillbaka! Det är synd bara att jag är fattig. När jag får jobb och blir rik och skaffar egen lägenhet kan vi hälsa på varann mer och flera dagar och så. Rövhatt!

Kommentera

