Nyp mig!

Jag vaknar till av att Franny går upp och hämtar något i sin väska. Hon tittar på mig och säger
”Varför håller du i boken om du sover?”
”För jag sover bättre om jag har något att hålla i.”
”Jaha, då ska jag också läsa lite”

Nästa gång jag vaknar så undrar jag var boken är och tittar på Franny som inte heller har någon bok trots att hon skulle läsa.

Några timmar senare.

”Franny, var du uppe och hämtade något innan?”
”När?”
”Ja när vi sov. Du skulle läsa sa du men jag ser ingen bok. Eller drömde jag de?”
”Vad sa jag då?”
”Du frågade varför jag höll i en bok fast jag sov och jag förklarade att jag sover bättre då.”
”Issa, du drömde.”
”Men du sa att du också skulle läsa….”

Okej här någonstans börjar vi skratta…

2 thoughts on “Nyp mig!

  1. Ping: Nån form av årskrönika. Mars 2011 | Fegpoeten

Kommentera

