Blodläge

Idag har jag läst. Hela dagen. Helt fast har jag varit och det har varit helt underbart. Jag struntar i att jag borde gjort saker hemma. Jag har varit på öland och löst en hel massa gåtor istället. Det var verkligen längesedan jag var så fast i en bok. Så inne i den. Det beror nog både på mig och på boken. Jag har läst så pass mycket det senaste att jag har övat upp mig och kan släppa allt och gå in i boken som jag kunde för några årsedan.  Det försvinner tyvärr ifrån mig ibland.

Det hjälper så klart med en fantastisk bok. Som blodläge är. Jag brukar inte gilla denna typen av romaner men Johan Theorins sätt att bygga upp stämning och psykologiska problem är så fängslande. Jag har läst de andra böckerna i ölandskvintetten med men jag tror nog att denna är den bästa. Det har jag tänkt efter de andra två med så de blir väl helt enkelt bara bättre och bättre, eller så är det jag som glömmer.

Böckerna och Johan har en mysig hemsida som man hittar här.

Kommentera

