Beautifulones

Jag sitter och läser helt fantastiska texter här och tänker att jag vill att orden ska finnas i mina fingertoppar. Jag önskar jag vore lite äldre så jag på ett så där vackert sätt kan berätta för er hur det är att vara 15 eller kanske 17. Hur snyggkillen log mot mig och hur jag dansade mig genom nätterna i kängorna som var ungefär en storlek förstora. Eller hur höstlöven föll och hur långt jag har kommit nu. Hur jag trodde att han var Han med stort H och att vi skulle leva livet ut. Sida vid sida. Lyckliga. Ja ibland önskar jag att jag var lite äldre så jag kunde skriva om allt det där på ett så där vardagsromantiskt sätt. Ibland tänker jag att det aldrig kommer hända. Jag kommer aldrig kunna skriva det där.

Fast jag är inte 27 och bor i ett hus med en man som älskar mig och skriver finfina saker om mig i aftonbladet på alla hjärtans dag. Jag dukar inte med farmorskoppar på storblommig duk och jag har inga katter. Jag bor i en ganska sunkig etta och det knastrar underfötterna när man går för jag borde damsuga mycket oftare. Det är mycket jag borde. Men jag gillar att ligga och läsa om hur andra lever sitt liv. Då slipper jag leva mitt.

One thought on “Beautifulones

Kommentera

