exstad

Jag fikade på fiket där stora beslut fattades
där många koppar kaffe svalnade
där jag hittade en kvarglömd mössa
som jag senare kallade min.

Jag gick på gator där jag burit tunga kassar
där jag vinglat på höga klackar
där jag hållit händer som jag lovat att aldrig släppa
och nu knappt minns.

Jag gick inte förbi bordet som blev vårat
där vi  planerade framtiden
där vi dansade till billie jean
och bytte falska mobilnummer.

Jag gick på bussen som tar mig hem
den som tidigare tog mig bort
den som en gång tog mig hit
när jag trodde att jag aldrig skulle återvända.

3 thoughts on “exstad

  1. jättefin text. jag saknar att skriva sådär fint, jag gör aldrig det längre. och svar på din kommentar: jag hittade fan ingenting på bokrean, den sög. skulle också satsat på adlibris istället!

Kommentera

