vi är barn av vår tid

T  (5 år) och jag målade i hennes målarbok.

”Du målar lite utanför.”
”Ja förlåt, det var inte meningen.”
”Det gör inget du målar finare än jag iallafall.”
”Men du målar jätte fint och det gör inget om det blir utanför”
”Nej det gör inget, jag lovar att inte skratta åt dig när jag visar det för någon.”

Det känns ju tryggt…

Lite tidigare har vi pratat om familjer och jag har försökt förklara att Philip är min lillebror, detta har T inte accepterat.Efter en stunds funderande kommer hon tillbaka mig.
”Issa…”
”Ja, vad är det?”
”Kan vi inte säga att Philip är din långebror istället”

One thought on “vi är barn av vår tid

Kommentera

