Kom ihåg

image

Ibland stör jag mig på mitt minne. Som ikväll när jag insåg att det är den fjärde i morgon, eller senare idag, och jag skulle vara på psyk då. Jag visste det för jag tänkte att då blir det 14.15 alltså 1 för januari 4 för fjärde och 15 för klockan. Samtidigt var jag helt säker på att det var en onsdag och det är det ju inte i morgon…

Jag funderade på detta i tre timmar och bestämmde mig för att det måste vara i morgon. Sen letade jag upp lappen, bara för att liksom…

Vad fan var det där om 14.15?

Kommentera

