nu kommer allt tillbaks

Jag ska sova snart. Ja, alla mina inlägg hamnar om sömn. Kanske för att jag skriver när jag borde sova. Kanske för att jag inte sover när jag borde sova.

Innan skrev jag på lite papper och slickade igen ett kuvert. Nu sitter jag här med ett papper och undrar om det skulle varit i kuvertet eller om jag tänkte rätt när jag inte la i det.
Jag tänker för mycket. Det är lite av min grej. Min person. Lite så jag är. Som nu, jag fick penslar färger och två små dukar av Jennie i julklapp. Underbart, jätte fint, och ja jag blev hur glad som helst. Bara att jag inte kan måla. Det är liksom inte min grej,tänker jag.  Kanske för att jag tänker så mycket och jag målar upp rätt snygga bilder i huvudet och så kan jag aldrig genomföra det.
Jag skulle bli projektledare eller nått. Iallafall om projektledare är vad det låter som. Att man kommer på något coolt och leder andra i genomförandet. Eller så ska jag bli chef. Det låter också soft. Jag är grym på att säga åt andra vad de ska göra. Men jag tappar dock tråden. Lätt. Som nu.
Iallafall julklappen. Måla. Det låter skoj. Kreativt och schysst liksom. Jag vet vad jag vill måla, men inte hur man gör. Kanske skulle jag anställa någon att måla åt mig. Eller för en gång skull skita i om det inte blir bra.

Jag gör hellre inget än något som inte blir bra. Det kanske är felet i mitt liv. Jag en dålig förlorare.

Kommentera

