Tvinga inte på mig erat hat. Tack.

Jag blir illamående när jag kommer hem och hittar rasistisk propaganda i min brevlåda. Kändes iallafall skönt att jag har ett postfack nere i trapphuset och inte hade hittat skiten på dörrmattan. För kära ni, jag är för ett mångkulturellt Sverige. Jag förstår inte vad som blir bättre av att hata invandrare. Jag förstår inte vad som blir bättre av att hata. Nej det förstår jag inte alls.

Jag tycker det är skrämmande och jävligt sorgligt att vi har Sverigedemokrater i riksdagen. Samtidigt förstår jag varför de hamnade där. Rädsla och förtvivlan ger hat. Ja vi vet de. Och jag tror inte att alla som röstade förstod vad de röstade på. Tyvärr.  Det räcker visst med att byta logga i Sverige för att tillräckligt många ska sluta tänka efter. Det är sorgligt.

 

Lämna en kommentar