jag var nog värd all stryk som jag har fått.

Vi går på skärvorna av isarna som brast när du var fem.

Jag mår bra tror jag. Fast jag vet att det är något som felar. Annars skulle inte tårarna rinna så fort jag inte tänker. Jag läser fånig blogg om ingenting och märker att det bildas pölar på datorn. Av tårar. Plask plask.Och jag läser gruppens texter. Fastnar efter några rader bara för att påminna mig om att andas. Men annars mår jag bra. Annars sparkar jag på höstlöven och andas blå himmel varje dag. Annars vaknar jag och tänker nu ska jag gå upp. Jag bokar mig tvättid trots att det finns massa strumpor kvar i lådan. Jag mår ju för i helvete bra.

Okej, jag kanske är desperat. Men dagarna går. Tankarna snurrar och jag måste prestera. Nu gråter jag igen. Tar det, bär huvudet hög och textfunderar.

När brister isarna?

2 thoughts on “jag var nog värd all stryk som jag har fått.

Kommentera

