3 Juli

Jag vaknade upp efter nån timmes sömn vid 7 och tyckte att Eksjö var ju en förjävla dålig stad. Vakna bakfull. Hur tänkte Eksjö då? Jag sov lite till. Vaknade vid 11 igen. Eksjö var inte bättre då. Mens och 30 grader varmt. Minst. Kuken. Och jag som  hade mina svarta tajta jeans för att inte frysa. Jag frös inte. Jag dog lite. Tog mig ut på affärsjakt. Utrustad med vatten, tuggummi och tamponger möte jag upp Lova för lunch.  Ja, jag tror jag lyckades träffa alla mina eksjövänner.   Det är bra jobbat då alla jobbar jämt och aldrig har tid att träffas.

Väl tillbaka i Vetlanda glömde jag bort att handla. Ville bara hem och duscha. Det var lätt den skönaste duschen någonsin. Nu har jag bjudit in mig att grilla med mor och bror och mr T förstås. Det gör inget att det inte finns någon mat här så länge jag bjuder bort mig på mat med jämna mellan rum.

2 thoughts on “3 Juli

Kommentera

