2 september – saknad

Jag pratar med Iryna över msn.
Saknar henne något skarpt.
Jag har ont i hjärtat idag.
Av all saknad.
All saknad av alla.

(och allt)

Jag försökte skriva brev innan,
för jag saknar dig
och tänkte att brev kanske kan vara
lite av våran grej.

Det blev inte alls så bra
som jag tänkte,
för jag tänkte,
för mycket.

Jag hade ju egentligen inte så mycket att säga
och då är inte brev den ultimata kommunikations formen

(tyvärr)

Så det blev inget brev.
Fast jag köpt kuvert innan idag.
Så nu är jag förberedd om andan faller på
igen.

Kommentera

