24 augusti – sjuk

Jag har sovit bort hela dagen. Igen. Ja, jag erkänner det händer mig ibland att jag inte gör något vettigt alls på en hel dag. Det händer egentligen ganska ofta men, det finns ett Men, för idag är egentligen inte alls en sån dag. För idag har jag ju faktiskt varit i skolan. Jag har varit uppe och ätt frukost med min bror också. Klockan sex. Vad tänker han med? Gå upp klockan sex när man börjar vid nio. Jag säger då de.

I alla fall. Jag kom hem från skolan erkände att jag kände mig som skit och gick och la mig. Sov till åtta ungefär. Så nu är jag rastlös och täppt i näsan. Snorar.

”Ljusets krigare får under kampen ta emot slag han inte var beredd på,
och han förstår att  ett krig kommer fienden att vinna några slag.
När detta händer, gråter han av förtvivlan och vilar för att samla krafter.

Men sedan fortsätter han genast att slåss för sina drömmar.” –     Paulo Coelho

Det står det i min kalender idag och det är nog så.

Kommentera

